sobota, 12 stycznia 2019

recenzja ORACLE „Tales of Pythia”


ORACLE
„Tales of Pythia” (Ep)
Independent 2018


Zespół Oracle pochodzący z Irlandii Północnej wykonuje wg prasowych materiałów Groove Metal. Zawsze miałem problem z tym określeniem, bo jak tu scharakteryzować Groove Metal??? To jak dla mnie wszystko i nic zarazem, a więc rzadkie z gęstym. Jak to się ma w przypadku Oracle i ich Ep’ki „Tales of Pythia”??? Groove Metal wykonywany przez ten zespół to tak naprawdę mikstura ciężkiego, klasycznego Doom Metalu okraszonego elementami Stoner, odrobiny melodyjnego Death Metalu i nowomodnych zagrywek, które niebezpiecznie zbliżają się do stylistyki Metalcore. Średnio strawny miks jak dla mnie, jednak w przypadku Oracle tragedii nie ma i nawet da się tego posłuchać. Najbardziej podobają mi się ociężałe fragmenty, w których zespół całymi garściami czerpie z Doom Metalowej klasyki, reszta tej układanki to wg mnie jedynie przyzwoicie odegrana średniawka. Brzmienie solidne, ciężkie i selektywne, więc nie trzeba się domyślać, „co autor miał na myśli”. Cóż, przesłuchałem sobie ten materiał kilka razy i nie wywołał on u mnie absolutnie żadnych emocji. Ot, przeleciał sobie, bo nie miał innego wyjścia i tyle. Komu pasuje takie granie, niech sprawdzi Oracle, na mnie kwintet z Belfastu nie zrobił żadnego wrażenia.
 
Hatzamoth  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.