niedziela, 18 listopada 2018

Recenzja BLOODSOAKED NECROVOID “Demo II”



BLOODSOAKED NECROVOID

“Demo II”
Caligari Rec. 2018



Bloodsoaked Necrovoid pochodzą z Kostaryki, co samo w sobie jest już na tyle ciekawe, by podnieść z zainteresowaniem brwi, gdyż akurat z tego kraju nie dociera do mnie zbyt wiele metalowych wydawnictw. Jeżeli dodać, że we wspomnianym zespole udziela się nijaki Federico, były wioślarz szalenie szybko rozwijającego się Corpse Garden, to wiadomym się staje, iż obok BN przejść obojętnie nie mogłem. Nie tak dawno zaznajomiłem się z debiutanckim demo zespołu a tu nie minęło kilka miesięcy i już mogę delektować się niezwykle oryginalnie zatytułowanym „Demo II”. Materiał nie przynosi rewolucyjnych zmian w muzyce tworzonej przez obywateli Ameryki Północnej, co mnie akurat nie smuci. Otrzymujemy tutaj nieco ponad 22 minuty totalnie ciężkiego i klimatycznego death/doom metalu w czterech odsłonach. Mówiąc klimatycznego absolutnie nie mam na myśli klawiszowych pasaży czy innych zbędnych w tak cuchnącej zgnilizną muzie instrumentów. Chodzi mi raczej o umiejętność budowania napięcia i atmosfery w stylu w jakim czyni to choćby Inverloch czy Esoteric. Ciężki wokal wyrzyguje, niczym z głębokiej studni,  poszczególne wersy przy akompaniamencie rzadko wchodzących na wyższe obroty nisko strojonych gitar. Brzmienie całości bardzo silnie kojarzy się z pierwszą połową lat 90-tych, jest tu dostateczna dawka brudu i kurzu by pokryć grubą warstwą średniej wielkości piwnicę. Jeśli jeszcze napuścilibyśmy do niej sporą ilość dymu i szczelnie pozamykali okna to poczujemy się dokładnie tak, jak zapewne Kostarykańczycy sobie tego życzą. Duszno, ciemno i niespokojnie z lekką obawą, czy czasami coś na nas z ciemności nie patrzy. W tej muzyce zdecydowanie dominuje śmierć i przerażenie. Jeśli więc lubicie tego typu klimaty, dalsza rekomendacja wydaje się chyba zbyteczna, bo zapewne wiecie co macie zrobić. Dodam jeszcze, że w niedalekiej przyszłości obie demówki, wydane dotąd na kasetach, ukażą się na płycie CD. Ja czekam niecierpliwie, tak samo jak na następny krok Bloodsoaked Necrovoid, gdyż obrany przez nich kierunek jest jak najbardziej słuszny.

- jesusatan


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.