środa, 31 lipca 2019

Recenzja TELEPORT „The Expansion” (Demo)


TELEPORT
„The Expansion” (Demo)
Edged Circle Productions 2019

Słoweński Teleport nadleciał niczym torpeda, zrobił mi pod czaszką potworne zamieszanie, które można porównać tylko w wybuchem supernowej i tak szybko, jak przybył, tak też spierdolił, pozostawiając mnie w stanie niewiele lepszym od ludzkiej rośliny, jednym słowem ślina leciała mi z otwartej gęby, a moja facjata symbolizowała wyraz twarzy tęskniącej za rozumem. No, straszne kuku zrobił mi ten materiał, a jeszcze do niedawna nie wiedziałem nawet, że taka grupa istnieje. „The Expansion” to w zasadzie demo zespołu wydane pierwotnie tylko na kasecie, ale ponieważ bardzo szybko się ona wyprzedała, zdecydowano się wtłoczyć te trzy wałki na srebrny krążek. Muzycznie mamy tu do czynienia ze znakomitym, rozpierdalającym system, technicznym Death/Thrash Metalem. Kurwa, panowie i panie co tu się wyprawia!!! Gwałtowna, powyginana, miażdżąca sekcja rytmiczna szaleje niczym tornado zmieniając momentami kierunek i tempo szybciej, niż można nadążyć. Poukładane warstwami, techniczne wiosła o progresywnym zacięciu sieją prawdziwe spustoszenie w szarych komórkach. Każdy riff w asyście dysonansów i wszelkiej maści zagrywek atonalnych rozrywa na strzępy i uwalnia dźwięk powstały ze złożonego, skodyfikowanego i surrealistycznego przejścia. Do tego jadowity, agresywny, żrący growling i jestem na kolanach. Umiejętności techniczne i kompozytorsko-aranżacyjne tych muzyków to poziom wręcz brylantowy, o czym świadczą niesamowicie trudne i innowacyjne struktury poszczególnych utworów o dziwnych sygnaturach czasowych. To tak, jakbyśmy wymieszali w jednym kotle Gorguts, Voivod, Vektor, Droid, Blood Incantation i Obliveon i dołożyli odrobinę Sadus i Coroner. Nieprawdopodobne??? A jednak!!!Bardzo dobre, mocne brzmienie sprawia, że materiał ten poniewiera z nieprawdopodobną siłą i nie bierze jeńców. Jak na razie w 2019 roku, w swojej klasie Teleport po prostu pozamiatał konkurencję i nie wiem, czy ktoś będzie w stanie wyrwać im palmę pierwszeństwa. Nie będę się więcej wymądrzał, gdyż przy dźwiękach Słoweńców jestem tylko małym pyłkiem we wszechświecie. Niesamowity zespół. Gorąco polecam.

Hatzamoth

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.