poniedziałek, 23 września 2019

Recka THE RITE „The Brocken Fires”


THE RITE
„The Brocken Fires” (MCd)
Iron Bonehead Productions 2019


Ups…, ależ przeorał moje zwoje mózgowe ten mini Włosko-Duńskiego duetu The Rite. Dawno nie słyszałem tak dobrego Doom/Black Metalu wzorowanego na starych mistrzach gatunku. Głębokie inspiracje Hellhammer/Celtic Frost, pierwszymi płytami Samael i Alastis, czy twórczością Goatlord przebijają z każdego, zawartego na tym materiale dźwięku. Żadnej zrzynki tu jednak nie usłyszycie, „The Brocken…” ma swój charakter, ale niezaprzeczalnie kłania się w pas wymienionym wyżej hordom. Zaprawdę powiadam Wam muza to doskonała, mistyczna, przesycona mrokiem i okultyzmem, a Diabelskie wibracje, jakie ze sobą niesie powalają. Wszyscy wiedzą, jak brzmiały i czym charakteryzowały się takie albumy jak: „WorshipHim”, „Blood Ritual”, „The Just Law”, „Reflections of the Solstice”, „The Ancient Catatonia”, czy choćby „To Mega Therion”, nie ma sensu zatem pisać o miażdżących beczkach, rozrywającym basie, czy ciężkich, jadowitych riffach. Możecie mi wierzyć na słowo, wszystko to tu jest. Oczywiście warstwa muzyczna uzupełniona jest piekielnym, demonicznym wokalem i przyozdobiona lekkim dotknięciem mrocznego parapetu, który dodatkowo zagęszcza i tak już zawiesistą, obskurną atmosferę tej produkcji. Nie znajduję tu słabych punktów, a kończący tę płytkę, doskonale wykonany coverGoatlord („ AcidOrgy”) gniecie niemiłosiernie. Stosunkowo surowe, zagęszczone, ale zarazem organiczne brzmienie o odpowiedniej wadze sprawia, że słucha się tego wybornie. Co ja tu zresztą będę Wam pierdolił za uszami, jestem urzeczony propozycją The Rite, a strzały takie, jak choćby „Heed the Devil’s Call” sprawiają, że przyklękam na jedno kolano. Mam nadzieję, że niebawem będzie mi dane obcować z pełnym materiałem tej grupy. Zapalcie zatem moi drodzy czarne świece i zatopcie się w te namaszczone przez samego Księcia Ciemności, posępne dźwięki. Szczerze polecam.

Hatzamoth

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.